ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ

Συναντήσεις
Κάθε Τρίτη στις 20:00 στην αίθουσα 3!!

Παρασκευή 27 Αυγούστου 2010

Μπουρ***δελο



Σαρωτικές αλλαγές στη Δευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και νέο εξεταστικό σύστημα προανήγγειλε η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου μετά την ανακοίνωση των βάσεων.
Oι αλλαγές αυτές θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από το ερχόμενο έτος, με ορισμένες διορθωτικές κινήσεις στο ισχύον εξεταστικό σύστημα και τον νέο νόμοπλαίσιο για τα πανεπιστήμια, και θα ολοκληρωθούν το 2013-14 με το νέο εξεταστικό σύστημα.

Oι δέκα βασικές αλλαγές θα είναι οι εξής:

1 ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ (χωροταξική και θεματική) στο σύνολο των ΑΕΙ και ΤΕΙ. Για «νέο τοπίο» έκανε λόγο η κ. Διαμαντοπούλου. Συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολών όχι μόνο σε ΤΕΙ, αλλά και ενδεχόμενες συγχωνεύσεις ΑΕΙ και ΤΕΙ στις ίδιες περιοχές. Αλλαγή γνωστικού αντικειμένου ή κλείσιμο για αζήτητα τμήματα. Τέτοιες παρεμβάσεις θα μπορούσαν να γίνουν π.χ. στη Θεσσαλία, την Αχαΐα, τη Δ. Μακεδονία, την Κρήτη, την Ηπειρο και σε άλλες περιφέρειες, όπου λειτουργούν παράλληλα ΑΕΙ και ΤΕΙ σε κοντινές ή και στις ίδιες πόλεις.

2 ΑΜΕΣΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ για μη ελκυστικές σχολές, οι οποίες όμως χρειάζεται να διατηρηθούν, με ελεύθερη πρόσβαση βάσει απολυτηρίου χωρίς την ανάγκη συμμετοχής στις εισαγωγικές εξετάσεις. 3 ΝΕΟΣ ΤΡΟΠΟΣ οργάνωσης των σπουδών. Θα υπάρχουν προγράμματα σπουδών, θα γίνουν συνεργασίες και αυτό θα εξεταστεί χωριστά σε κάθε περιφέρεια. Δημιουργία Συμβουλίων Ανώτατης Εκπαίδευσης ανά περιφέρεια. 4 ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ για τη χρηματοδότηση των ΑΕΙ και ΤΕΙ θα είναι η αξιολόγησή τους. Ανάμεσα στα κριτήρια αξιολόγησης θα είναι και οι επιδόσεις των φοιτητών. Η αξιολόγηση θα επεκταθεί σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.

5 ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ των ΑΕΙ θα συμμετέχουν και εξωπανεπιστημιακοί, κοινωνικοί παράγοντες. 6 ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ χρόνου, εκπαιδευτικού προσωπικού και κατηγοριών υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις (πιθανώς από το ερχόμενο έτος).

7 ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ και περισσότερα μαθήματα επιλογής σε Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Περιορισμός ύλης. Νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία.

8 ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ για την απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου σε 6- 7 μαθήματα (βασικά και επιλογής) της Γ΄ Λυκείου. Στο Απολυτήριο θα προσμετρώνται οι επιδόσεις στο λύκειο, αλλά και διάφορες ερευνητικές εργασίες όπως και η συνολική προσπάθεια των μαθητών.

9 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΣ και όχι σε τμήματα, π.χ. στην Πολυτεχνική Σχολή. Η κατανομή σε τμήματα (π.χ. Αρχιτεκτόνων, Πολιτικών Μηχανικών κ.λπ.) θα γίνεται το δεύτερο έτος, ανάλογα με τις επιδόσεις και προτιμήσεις τους.

10 ΤΑ ΑΕΙ και ΤΕΙ θα αποκτήσουν λόγο, αποφασίζοντας για τους συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο και τον αριθμό των εισακτέων.

Οπως ανέφερε χθες (στο Μega) η υπουργός Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου, έχει «τη σωφροσύνη και την τόλμη» να επιχειρήσει τις αλλαγές αγνοώντας το πολιτικό κόστος που συνεπάγονται, ενώ η φετινή χρονιά αποτελεί λυδία λίθο για τις επιλογές που θα γίνουν, καθώς το χάσμα που παρουσιάστηκε με υποψηφίους να εισάγονται με βαθμό 0,9 από τη μια και συνωστισμό αριστούχων κοντά στο απόλυτο 20 από την άλλη, έκανε εμφανείς τις παθογένειες του συστήματος...

Οι πόλεις
Πόλεις όπως η Κοζάνη, η Καλαμάτα, η Ηγουμενίτσα, η Φλώρινα, το Μεσολόγγι έχουν τμήματα τα οποία ακόμη και φέτος -που δεν ίσχυσε η βάση του δέκα- εξακολουθούν να έχουν τεράστιο αριθμό κενών θέσεων, μια και το ενδιαφέρον των υποψηφίων αποδείχτηκε για άλλη μία φορά εξαιρετικά περιορισμένο.

Οι τοπικές κοινωνίες για προφανείς λόγους δεν επιθυμούν φυσικά να «χάσουν» αυτά τα τμήματα, αλλά τώρα «ο κόμπος έφτασε στο χτένι» και πρέπει να ληφθούν γενναίες και μελετημένες αποφάσεις για την τύχη τους.


[νεα εποχη..]
ΟΙ ΙΔΙΟΙ άνθρωποι αλλά από άλλες, ισχυρότερες θέσεις θα επιχειρήσουν να εφαρμόσουν, σχεδόν 20 χρόνια μετά την πρώτη τους προσπάθεια, τη γενική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που περιλαμβάνει και το εξεταστικό σύστημααναγκαιότητα την οποία έκανε πλέον καταφανή η ανακοίνωση των βάσεων.

Πρόκειται για τον Πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου, ο οποίος το 1995 ως υπουργός Παιδείας πρωτομίλησε για το Εθνικό Απολυτήριο, οι γενικές κατευθύνσεις του οποίου έρχονται στην επικαιρότητα. Πρόκειται επίσης για τον υφυπουργό Παιδείας Γιάννη Πανάρετο, ο οποίος συμμετείχε στη διαμόρφωση του Εθνικού Απολυτηρίου ως γενικός γραμματέας του υπουργείου τότε, αλλά και για τον γενικό γραμματέα Βασ. Κουλαϊδή που ανήκε στους εμπνευστές του εγχειρήματος, το οποίο ανακοινώθηκε τότε, για να παγώσει ένα χρόνο αργότερα από τον Γερ. Αρσένη. Ωστόσο υπάρχει ακόμα ένας άνθρωπος, ο ιστορικός της εκπαίδευσης και εγνωσμένου κύρους δάσκαλος Αλέξης Δημαράς, ο οποίος πιστώνεται την πατρότητα της ιδέας του Εθνικού Απολυτηρίου, διετέλεσε τότε πρόεδρος του Κέντρου Εκπαιδευτικής Ερευνας και ήταν βασικός συντονιστής της προσπάθειας. Μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο κ. Δημαράς τονίζει ότι και μόνο το γεγονός πως επί δεκαετίες ολόκληρες προσπαθούμε να φτιάξουμε ένα εξεταστικό σύστημα άρτιο και δεν τα καταφέρνουμε, αποδεικνύει και τη μεγάλη δυσκολία του εγχειρήματος. Ωστόσο δηλώνει αισιόδοξος. «Η δήλωση της υπουργού Παιδείας ότι δεν θα υπολογίσει το πολιτικό κόστος, ο χρόνος μέχρι το 2014 που είναι αρκετός για να προετοιμαστούν όλα μέχρι τις λεπτομέρειες και η αναγγελία ότι το νέο μοντέλο θα ακολουθήσει την ιδέα του Εθνικού Απολυτηρίου, το οποίο σχεδιάσαμε μαζί με τα πρόσωπα που αναφέρατε», και που είναι πάλι παρόντα, αποτελούν τα στοιχεία της αισιοδοξίας του.



ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Στ. Καρκάνης

Μεγάλα και ευέλικτα ιδρύματα
«Είμαστε υπέρ του σχεδίου «Καλλικράτης» στα ΑΕΙ, αλλά με σοβαρό σχεδιασμό. Πρέπει πλέον να πάμε σε μεγάλα ιδρύματα, τα οποία όμως να είναι ευέλικτα. Να μην υπάρχουν τμήματα, αλλά προγράμματα σπουδών που θα αλλάζουν ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς. Νομίζω ότι τα τελευταία χρόνια η επιλογή των υποψηφίων γίνεται με βάση την απορροφητικότητα στον δημόσιο τομέα, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν πολύ ελκυστικά τμήματα στα ΑΕΙ. Για παράδειγμα, αρκετά τμήματα αφορούν στο περιβάλλον. Και όμως σε μια εποχή που μιλάμε για πράσινη ανάπτυξη, ελάχιστοι τα επιλέγουν».

* Ο Σταύρος Καρκάνης είναι πρόεδρος του ΤΕΙ Λαμίας



ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

Αθ. Μητρόπουλος

Oχι αποσπασματικά μέτρα
«Εμείς λέμε ότι όλη η τεχνική Παιδεία πρέπει να ενταχθεί κάτω από τα ΤΕΙ, τα οποία θα ορίζουν και τον τρόπο που θα μπαίνουν οι υποψήφιοι στα ΤΕΙ. Οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις μπορούν να γίνουν από τα ίδια τα ιδρύματα, ώστε να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα. Το τμήμα Γεωπληροφορικής και Περιβάλλοντος του ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας στο οποίο εισήχθη υποψήφιος με μόνο 867 μόρια διαθέτει από τα πιο μοντέρνα γνωστικά αντικείμενα, αλλά είναι και αυτό «θύμα» της καθημερινής συκοφαντίας που δέχονται ορισμένα τμήματα, καθώς και της άγνοιας που υπάρχει στους νέους. Πριν γίνουν πάντως οι όποιες αλλαγές χρειάζεται μελέτη και όχι αποσπασματικά μέτρα, όπως έγινε με τη βάση του 10».

* Ο Αθανάσιος Μητρόπουλος είναι πρόεδρος του ΤΕΙ Καβάλας



ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Ι. Κόκορας

Τα παιδιά δεν γνωρίζουν τα τμήματα
«Σε πάρα πολλά τμήματα το υπουργείο Παιδείας μας δίνει πολύ περισσότερες θέσεις από όσες εμείς ζητάμε. Αναμενόμενο είναι λοιπόν αυτές οι θέσεις να μην καλύπτονται. Αρα εδώ δεν φταίει το γνωστικό αντικείμενο, αλλά ο μεγάλος αριθμός θέσεων. Επίσης υπάρχουν πάρα πολλά απομακρυσμένα ΤΕΙ, τα οποία δεν έχουν ζήτηση ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο. Το ζήτημα της χωροταξικής αναδιάρθρωσης δεν είναι απλό, πρέπει να γίνει μια διακομματική επιτροπή και να ερευνηθεί το θέμα εκ νέου. Εμείς δεν είμαστε αντίθετοι να γίνουν αλλαγές, αλλά να γίνουν σωστά και να συμπληρωθούν με αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής, ακόμη και ελεύθερη σε ορισμένες περιπτώσεις. Υπάρχουν τμήματα στα ΤΕΙ που δεν έχουν ζήτηση από τους νέους όχι γιατί δεν έχουν ελκυστικό περιεχόμενο σπουδών, αλλά γιατί τα παιδιά δεν τα γνωρίζουν, ούτε ξέρουν ποια είναι η ανταπόκριση στην αγορά εργασίας. Σε κάθε περίπτωση πάντως ο αριθμός των συγγενών τμημάτων πρέπει να περιοριστεί».

Ο Ιωάννης Κόκορας είναι πρόεδρος του ΤΕΙ Λάρισας



KATATΕΘΗΚΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
Εισοδηματικό πλαφόν για τις μετεγγραφές

Σημαντικές βελτιώσεις στο σύστημα μετεγγραφών των φοιτητών, οι οποίες θα ισχύσουν από τη φετινή ακαδημαϊκή χρονιά (2010-11), περιέχονται σε νομοσχέδιο για τη Δια Βίου Εκπαίδευση που κατέθεσε χτες το βράδυ στη Βουλή το υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με τις ρυθμίσεις, επιτρέπεται από φέτος η αίτηση μετεγγραφής όταν ο μέσος όρος του οικογενειακού εισοδήματος των τριών τελευταίων ετών δεν υπερβαίνει τις 45.000 ευρώ, ενώ αίτηση μπορούν να κάνουν και όσοι βρίσκονται στο Α’ εξάμηνο. Παρέχεται η δυνατότητα μετεγγραφής φοιτητών που έχουν αδελφό ή αδελφή που φοιτά σε τμήμα διαφορετικής πόλης της μόνιμης κατοικίας των γονέων.

Επιτρέπεται χωρίς περιορισμό η μετεγγραφή και των δύο αδελφών σε αντίστοιχα τμήματα πανεπιστημίων ή ΤΕΙ εκτός του Λεκανοπεδίου Αττικής και του νομού Θεσσαλονίκης. Για τις μετεγγραφές θα «μετράει» και ο συνολικός αριθμός μορίων στις Πανελλαδικές. Δικαίωμα μετεγγραφής έχουν πλέον και οι απόφοιτοι των ΤΕΕ που εισήχθησαν στα ΤΕΙ.
[πηγες: νεα και εθνος. σημερινες, 27/8]

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου