ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ

Συναντήσεις
Κάθε Τρίτη στις 20:00 στην αίθουσα 3!!

Τρίτη 9 Μαρτίου 2010

ΚΑΤΑΛΗΨΗ

Η κατάληψη ειναι ένα μέσον αγώνα ενάντια στα οποιαδήποτε προβλήματα και παράλληλα ένα μέσον προβολής των υπαρχόντων προβλημάτων στην κοινωνία. Το μέσον αυτό είναι ιδιαίτερα κοινό και διαδεδομένο στην φοιτητική κοινότητα (πραγματι σε κάποιες σχολές είναι δεδομένες καποιες ημέρες κατάληψης κάθε χρόνο π.χ. 17 Νοέμβρη, 6 Δεκέμβρη), όχι όμως και στην σχολή μας, όπου η λεξη «κατάληψη» προκαλεί φόβο. Αυτό είναι λάθος δικό μας.

Σε μία κατάληψη οι συμμετέχοντες γνωρίζουν στην πράξη έναν τρόπο να αγωνίζονται, ο οποίος δεν είναι ούτε ακραίος ούτε βίαιος.Οι φοιτητές θα έχουν την δυνατότητα να οικειοποιηθούν τον χώρο στον οποίο δρούν καθημερινά και να βιώσουν το πανεπιστημιακό Άσυλο στην πράξη.

Γι’ αυτό, και για τους παρακάτω λόγους, καλούμε σε κατάληψη της σχολης μας την Πέμπτη 11 Μαρτίου για 24 ώρες.

ΑΠΕΡΓΙΑ

Σε καιρούς βαθιάς οικονομικής κρίσης και κοινωνικής επίθεσης των κρατούντων σε όλα σχεδόν τα κοινωνικά στρώματα κάποια κομμάτια της κοινωνίας επιλέγουν να εθελοτυφλούν. Η εμπειρία μας μας λέει οτι οι περισσότεροι εργαζόμενοι της σχολής μας περιφρονούν τα μαζικά μέσα πάλης (π.χ. απεργία, κατάληψη) δρώντας αντίθετα προς τα κινήματα, ακόμα και την στιγμή που και οι ίδιοι θίγονται άμεσα απο τα νέα μέτρα. Την Πέμπτη 11 Μαρτίου 2010 έχει καλεστεί γενική απεργία απο όλους τους συνδικαλιστικούς φορείς. Η κατάληψη της σχολής για την ημέρα αυτή ελπίζουμε να λειτουργήσει ώς συνειδησιακή έκρηξη προς όλους τους εργαζομένους του τμήματος (οι οποίοι δεν θα έχουν πρόσβαση στην δουλειά τους, αλλά θα είναι απολύτως ευπρόσδεκτοι να συμμετάσχουν στην κατάληψη), με στόχο να αντιληφθούν την κατάσταση της κοινωνίας και την ανάγκη για αγώνα ενάντια στην κρατική και κεφαλαιοκρατική εργοδοσία.

Από την κοινωνική αναταραχή...

...μέχρι την κατάργηση των τάξεων.

ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΒΟLOGNA-(ΜΑSTER)

(κείμενο της πανευρωπαικής πρωτοβουλίας ενάντια στην σύνοδο της Βologna)

ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η BOLOGNA ΙΣΤΟΡΙΑ!
Γιορτάζοντας της Μπολόνια;
Δεν νομίζω!

Διεθνής πρόσκληση για συμμετοχή:

Στις 11 και 12 Μαρτίου του 2010 οι υπουργοί παιδείας των 46 ευρωπαϊκών χωρών θα γιορτάσουν στη Βιέννη και την Βουδαπέστη τα 10 χρόνια απο την υπογραφή της συνθήκης της Μπολόνια.

Λαμβάνοντας υπόψην την τρέχουσα κατάσταση και τις συνεχιζόμενες διαμαρτυρίες σε πολλά ευρωπαϊκά πανεπιστήμια αυτή γιορτή είναι μια κοροϊδία για όλους μας.

Η διαδικασία της Μπολόνια έχει σαφώς αποτύχει στο να επιτευχθεί ο στόχος που συμφωνήθηκε, δηλαδή η αύξηση της κινητικότητας των φοιτητών ανάμεσα στις χώρες που υπέγραψαν.
Η πίεση του να πρέπει να τελειώσει κάποιος τις σπουδές του στην "κανονική χρονική διάρκεια" στην πραγματικότητα περιπλέκει τη δυνατότητα για διαμονή σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού. Επιπλέον, η ακαμψία των νέων προγραμμάτων σπουδών (όλα μέσα στο πλαίσιο της αυτονομίας των ιδρυμάτων ) εμποδίζει την επιθυμητή κινητικότητα μεταξύ των πανεπιστημίων.
Η νέα δομή των τριών κύκλων (
Bachelor-Master-Phd) έχει οδηγήσει όχι μόνο σε πιο επίσημους περιορισμούς κατά τη διάρκεια των σπουδών (υποχρεωτικές παρακολουθήσεις κ.λ.π), αλλά και σε μεγαλύτερους κοινωνικούς διαχωρισμούς και υποβάθμιση της ατομικότητας εν γένει: τα προγράμματα Bachelor έχουν σχεδιαστεί για την ταχεία εκπαίδευση και την δημιουργία επισφαλούς εργατικού δυναμικού, όπου η αυτοπροσδιοριζόμενη (από την συνθήκη) κριτική μάθηση και η ανάπτυξη της ατομικότητας δεν είναι δυνατές, παρεμποδίζοντας την πρόσβαση στα ανώτατα προγράμματα σπουδών (Master και PhD).

Η πολύ διαφημισμένη αυτονομία των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην πραγματικότητα εξυπηρετεί μια πολιτική διαφοροποίησης μεταξύ των ¨κοινών¨ πανεπιστημίων και των πανεπιστημίων ¨ελίτ¨ και κατά συνέπεια μια αλλοτρίωση της εκπαίδευσης για την πλειοψηφία των ανθρώπων: Το δικαίωμα στη δωρεάν παιδεία δίνει τη θέση του στις αρχές της αποδοτικότητας και της παραγωγικότητας διαφοροποιώντας σε υψηλό και χαμηλό επίπεδο (Bachelor-Master) την εκπαίδευση και τους εργαζομένους. Σε συνδυασμό με την χρόνια υποχρηματοδότηση των πανεπιστημίων αυτά αναγκάζονται να ανοιχτούν στην ιδιωτική χρηματοδότηση και, κατά συνέπεια, στην άμεση επιρροή των ιδιωτικών εταιριών, τόσο στην διδασκαλία όσο και στην έρευνα.
Το γεγονός ότι η όλη διαδικασία της
Bologna βασίζεται στην αντίληψη της εκπαίδευσης, ως μέσον παραγωγής εργατικού δυναμικού καθοριζόμενου από την αγορά αντικατοπτρίζεται στους προσυμφωνημένους στόχους της. Οι κοινωνικοί διαχωρισμοί, η εισαγωγή (και αύξηση) των διδάκτρων, ο τετραετής προγραμματισμός (manager) καθώς επίσης και η απαξίωση των δημοκρατικών διαδικασιών στο πανεπιστημιακό σύστημα είναι εμφανή συμπτώματα.
Ως εκ τούτου ο στόχος μας δεν είναι να μετρήσουμε τον βαθμό επιτυχίας ή αποτυχίας της διαδικασίας της Μπολόνια, αλλά να αμφισβητήσουμει την ίδια την διαδικασία και τα θεμέλια της.
Ο προσανατολισμός της διδασκαλίας, της εργασίας και της έρευνας προς τα συμφέροντα των εταιρειών δεν επηρεάζει μόνο τα πανεπιστήμια, αλλά το σύνολο του τομέα της εκπαίδευσης. Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι η εκπαίδευση δεν αρχίζει μέσα στο πανεπιστήμιο, είναι σαφές ότι το θέμα αυτό έχει σημασία για τον καθένα από εμάς.
Ενόψει αυτής της καταστροφικής κατάστασης δεν βλέπουμε κανένα λόγο για να γιορταστεί η διαδικασία της Μπολόνια.
Οι πανευρωπαϊκές διαμαρτυρίες των φοιτητών και των καθηγητών των τελευταίων ετών δείχνουν ότι η εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης στρέφεται κατά των συμφερόντων τους. Ως εκ τούτου θεωρούμε ένα κοινό, πανευρωπαϊκό κίνημα ενάντια στην ισχύουσα εκπαιδευτική πολιτική απολύτως αναγκαίο, προκειμένου να διαπιστώσει και να εφαρμόσει εναλλακτικές λύσεις.
Επομένως, οι εορτασμοί θα συνοδεύονται από διαδηλώσεις και αποκλεισμούς, καθώς και από μια αντι-διάσκεψη, όπου οι φοιτητές από όλες τις διαφορετικές χώρες πρόκειται να ανταλλάξουν εμπειρίες, να συζητήσουν σχετικά με την ευρωπαϊκή πολιτική για την εκπαίδευση, για νέες κινήσεις τους, και τους κοινούς στόχους και στρατηγικές τους.

Μαζί θα δείξουμε ότι δεν συμφωνούμε με τον εορτασμό της διαδικασίας, η οποία περιορίζει την εκπαίδευση στην παραγωγή κεφαλαίου!


Αυτή η διαμαρτυρία και η περαιτέρω ανάπτυξή της εξαρτάται από τη συμμετοχή μας!
Ελάτε όλοι να συμβάλλουμε στη δημιουργία της δική μας διαδικασίας για δωρεάν παιδεία!

Καταλαμβάνουμε την σχολή μας στις 11 Μάρτη, ημέρα που κάποιοι θα γιορτάζουν τα 10 χρόνια απο την υπογραφή της διαδικασίας της Bologna, θέλοντας να δημοσιοποιήσουμε την αντίθεσή μας στην εφαρμογή της, στο πλαίσιο του πανευρωπαικού κινήματος ενάντια στην διαδικασία αυτή.

ΑΣΥΛΟ

Το Σάββατο βράδυ 20 Φλεβάρη, επικαλούμενες την υπεράσπιση του ασύλου από υποτιθέμενες µικροφθορές στα παλιά κτήρια των ηλεκτρολόγων, οι πρυτανικές και εισαγγελικές αρχές καλούν ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις μέσα στην Πολυτεχνειούπολη(ΕΜΠ). Οι έκνομες πράξεις που τόσο θίγουν την ακαδημαϊκή ελευθερία είναι δύο πάρτυ παρεών νεολαίων -το ένα στο χώρο των χηµικών μηχανικών και το άλλο στο κτίριο της ΣΕΜΦΕ. Τα κομάντο της ομάδα Δέλτα, με πλήρη υποστήριξη από δύο κλούβες με διμοιρίες των ΜΑΤ εισβάλουν έφιπποι στους διαδρόμους της σχολής. Τραμπουκίζουν, ξυλοφορτώνουν και τελικά προσαγάγουν 30 άτομα, τα οποία αφήνονται ελεύθερα μετά από λίγες ώρες χωρίς κατηγορίες

Την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου μετά τη απεργιακή κινητοποίηση, ομάδες ατόμων κατέστρεψαν τις μπάρες των εισόδων του Αριστοτελείου και ακολούθησε καταδίωξη τους από τις δυνάμεις καταστολής έως το κτίριο της πρυτανείας. Χαρακτηριστική ήταν η άνεση με την οποία οι μπάτσοι κυκλοφορούσαν στο χώρο του ασύλου για αρκετή ώρα, λίγες μέρες αφότου είχαν εισβάλλει και στην πολυτεχνειούπολη της Αθήνας.

Πριν απο μερικες εβδομάδες η Γ.Σ.Τ. της σχολής μας, διαμέσου του γραμματέα της ,μας απογόρευσε να πραγματοποιήσουμε ενα παρτυ στο φουαγε της σχολης με την δικαιολογία οτι υπαρχει κίνδυνος φθοράς για την περιουσία του πανεπιστημίου. Η αλήθεια ειναι οτι εχουμε πραγματοποιήσει δεκάδες παρτυ, προβολές ταινιών, εκδηλώσεις, ανοιχτές συζητήσεις, όπως και τις καθιερωμενες συναντήσεις της Ομάδας, χωρις να παρουμε, στις περισσοτερες περιπτώσεις άδεια απο τον πρόεδρο του τμηματος. Αληθεια ειναι επισης οτι ο χωρος, τον οποιο θεωρούμε σπιτι μας, οχι μονο δεν εχει υποστει καμια φθορα, αλλα καθε φορα παραδιδεται καθαρότερος απ’οτι πριν, πραγμα που μπορουν να βεβαιώσουν δεκαδες συνάδελφοι που συμμετείχαν στις εκδηλώσεις.

Ειναι σίγουρο οτι η αποψη μας για τον ακαδημαΪκο χωρο διαφερει απο αυτη των περισσότερων καθηγητων μας και ορισμενων ρουφιανοδωσίλογων σκουληκιών.Εμεις αναγνωριζουμε ως μονο “ιδιοκτήτη” και διαχειριστή του πανεπιστημιακού χώρου την ακαδημαΪκη κοινοτητα στο συνολο της, αλλα και καθε κομματι της κοινωνίας που εχει αναγκη να εκφραστει.Το άσυλο ελευθερων ιδεων για μας δεν ειναι μια παραγραφος στο νομο, αλλα μια πραγματικοτητα που μας κανει να νιωθουμε ελευθεροι να διαμορφωσουμε το κοσμο γυρω μας.

Περα ομως απο το ηθικο δικαιο, που σιγουρα υπαρχει στην αποψη μας, καλα θα κανουν ορισμενοι να λαβουν υπ ‘οψην και το δικαιο που προκυπτει απο το αρθρο 16 του Συνταγματος, το οποιο στη 2η του παραγραφο αναφερει τα εξης: «Η παιδεια αποτελει βασικη αποστολη του κρατους και εχει σκοπο την ηθικη , πνευματικη,επαγγελματικη και φυσικη αγωγη των ανθρωπων, οπως και τη διαπλαση τους σε ελευθερους και υπευθυνους πολιτες». Οι ιδιοι στοχοι υπαρχουν και στο καταστατικο της ιδρυσης του Συλλογου Φοιτητων μας, το οποιο ειναι μαλιστα ιδιαιτερα ευαισθητο στην ενασχοληση των φοιτητων με τα κοινωνικα ζητηματα.

Δεν υπαρχει λογος να πουμε περισσοτερα, γιατι αυτοι που θελουν να αποστειρωθει ο χωρος στον οποιο θρεφονται τα ονειρα μας δεν εχουν κανενα επιχειρημα. Ο χωρος της σχολης θα συνεχισει να χρησιμοποιειται απο οποιονδηποτε εχει κατι να πει, με οποιονδηποτε τροπο. Και εμεις θα το υπερασπιστουμε με καθε μεσο.

Προτεινουμε η σχολη να ειναι ανοιχτη 24 ωρες την ημερα , 7 μερες την εβδομαδα οπως γινεται στα περισσοτερα πανεπιστημια της χωρας ,με φυλακα που να διασφαλιζει την ασφαλεια του χωρου.

Κάτω τα χέρια απο το Άσυλο- το Άσυλο ανήκει σε όλο τον λαό!

Εξω οι μπάτσοι απο τα πανεπιστήμια- έξω οι μπάτσοι απο τον πλανήτη.

ΑΣΤΥΝΟΜΟΚΡΑΤΙΑ-ΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΑΠΕΙΛΗ

Τρίτη 16 Φλεβάρη 2010, Βύρωνας Αττικής, ώρα 16.01 μεσημβρινή.

Ορδές οπλισμένων παλικαριών της ΕΛ.ΑΣ. συμμετέχουν σε «μυστική επιχείρηση» σύλληψης περιβόητων κακοποιών που φέρονται να ληστεύουν τράπεζες με…βαριοπούλες. Στην διάρκεια της τρομοκρατικής επιχείρησης, ο NicholasToddi, 25χρονος εργάτης από την Αλβανία, δέχεται 9 σφαίρες από όπλο μπάτσου και τραυματίζεται θανάσιμα. Το πτώμα του θα παραμείνει για 3 ώρες στο έδαφος καθώς οι μπάτσοι, αρχικά, θεωρούν ότι εξόντωσαν έναν απ’ τους ληστές…

...Σύμφωνα με τη βαλλιστική έρευνα όλες οι βολίδες προέρχονται από όπλο αστυνομικού. Φέρει 8 τραύματα στο σώμα και 1 στο κεφάλι από εννιάρι πιστόλι! Απο την πρώτη στιγμη ήξεραν οτι σκότωσαν λάθος άνθρωπο και πανηγύριζαν φωνάζοντας "τον έφαγα!".

Τετάρτη 24 Φλεβάρη 2010, Χανιά, αργά το βράδυ

Ομάδα φασιστών επιτίθεται σε καθηγήτρια, η οποια δίδασκε ελληνικά σε αλλοδαπούς και είχε γενικότερη αντιρατσιστική δράση, και της χαράζει με ξυράφι αγκυλωτούς σταυρούς στο δέρμα.

Αυτά είναι μόνο δύο (μεσα στη ίδια εβδομάδα!) από τα εκατοντάδες περιστατικά επίθεσης και μίσους που βιώνουμε κάθε μέρα. Τον τελευταίο χρόνο οι επιθετικές και βίαιες πρακτικές απο πλευράς κράτους (αστυνομία) και παρακράτους (φασίστες) εχουν αυξηθεί ραγδαία, με στόχο να τρομοκρατηθεί η κοινωνία στο σύνολό της. Ο φασισμός μας χτυπάει την πόρτα και επιμένει να του ανοίξουμε. Θρηνούμε ήδη θύματα αυτού του πολέμου και δεν θα αργήσουμε να θρηνήσουμε κι άλλα, εκτός αν τα ενεργά κομμάτια της κοινωνίας, όπως είναι η φοιτητική κοινότητα, αντιδράσουν άμεσα και έντονα καλώντας ολόκληρη την κοινωνία να αντιταχθεί στην φασιστική βία, απο όπου και άν προέρχεται.

Θέλουμε μέσα απο την κατάληψη να διαδηλώσουμε την εναντίωσή μας προς οποιαδήποτε φασιστική απειλή, κρατική και μη.

Θάνατος στον φασισμό!

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ-ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Ο θεσμός των προαπαιτουμένων μαθημάτων βρίσκεται ένα βήμα απο το να γίνει πραγματικότητα. Οι καθηγητές, στην πλειοψηφία τους, θεωρούν αυτό τον θεσμό ικανό και αναγκαίο για να ανεβάσει το επίπεδο των φοιτητών. Με τις υπάρχουσες συνθήκες και παροχές της εκπαίδευσης τα προαπαιτούμενα, έχοντας «απαγορευτικό-υποχρεωτικό» χαρακτήρα, θα έχουν μόνο αρνητικές επιπτώσεις στην φοιτητική κοινότητα, καθώς αποτελούν ένα μέτρο εντατικοποίησης των σπουδών, λειτουργώντας ως τροχοπέδη για την συνολική φοιτητική ζωή. Είμαστε αντίθετοι με την θεσμοθέτηση τους, και ζητάμε διάλογο από μηδενική βάση ολόκληρης της πανεπιστημιακής κοινότητας ισότιμα.

Προτείνουμε την δημιουργία επιτροπής, εκλεγμένης και ανακλητής απο την Γεν. Συνέλευση, για συνδιαλαγή με τους καθηγητές και συνδιαμόρφωση του νέου προγράμματος σπουδών.

Η επιτροπή αυτη θα έχει χρέος να υπερασπιστεί και να αναπαράγει τις αποφάσεις του Συλλόγου Φοιτητών για το συγκεκριμένο ζήτημα και να ενημερώνει τον Σύλλογο σε ανοιχτές διαδικασίες για τις όποιες εξελίξεις.

Επίσης προτείνουμε την διεξαγωγή νέας Γενικής Συνέλευσης όποτε υπάρξουν αυτές οι εξελίξεις, αλλά αυστηρά πριν να έχουμε τετελεσμένα γεγονότα (ψήφιση των προαπαιτουμένων απο Γ.Σ.Τ.), για επίσημη ενημέρωση και προτάσεις για τρόπους δράσης.

Τέλος, καλούμε όλους τους καθηγητές να παραστούν στην εν λόγω Γεν. Συνέλευση για να διατυπώσουν ανοιχτά και ξακάθαρα τα επιχειρήματά τους.

Καλούμε όλη την ακαδημαική κοινότητα να συμμετέχει στις όποιες απεργειακές κινητοποιήσεις γίνουν στην πόλη την 11η Μαρτίου.

Κατά την διαρκεια της κατάληψης θα πραγματοποιηθούν ανοιχτές συζητήσεις για τα προαναφερθέντα ζητήματα στους χώρους της σχολής.


*i protasi tis katalipsis egine apo foititi pou symmetexei stin omada,oxi apo tin omada. ola ta kommatia tou parapano keimenou psifistikan apo tin synelefsi, eite protathikan apo tin omada eite apo ton foititi.

1 σχόλια:

Ανεξάρτητη Ομάδα Φοιτητών είπε...

http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1140951

Δημοσίευση σχολίου