ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ

Συναντήσεις
Κάθε Τρίτη στις 20:00 στην αίθουσα 3!!

Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 2010

Παγκόσμιο Κύμα Δράσης για την Εκπαίδευση

Παγκόσμιο Κύμα Δράσης για την Εκπαίδευση

''Κοινή Δήλωση"
του '' Παγκόσμιου Κινήματος Δράσης για την Παιδεία ''


Σε όλο τον κόσμο φοιτητές, μαθητές, δάσκαλοι, γονείς και εργαζόμενοι κατά την προηγούμενη δεκαετία διαδήλωναν ενάντια στην όλο και αυξανόμενη εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης διεκδικώντας δωρεάν και χειραφετητική παιδεία.

Από αυτή την χρονιά θα δούμε τους ίδιους ανθρώπους να ενώνουν πια τις δυνάμεις τους και τους αγώνες τους σε διεθνές και παγκόσμιο επίπεδο στα πλαίσια του '' Παγκόσμιου Κινήματος Δράσης για την Παιδεία '' .
Πολλοί από εμάς χρησιμοποιούμε το ''Διεθνές Κίνημα Σπουδαστών'' ως μία αυτοδιαχειριζόμενη πλατφόρμα ιδεών η οποία ακριβώς δημιουργήθηκε για πρώτη φορά με σκοπό την ανταλλαγή πληροφοριών ,την οργάνωση μεταξύ μας και τον καλύτερο συντονισμό των διεκδικήσεων μας σε δι-εθνές αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο .Παλεύουμε για εκείνες τις εκπαιδευτικές δομές που θα βασίζονται στην άμεση συμμετοχή και στην μη ιεραρχική οργάνωση διαμέσου της συλλογικής συζήτησης και δράσης .Ο καθένας που βρίσκει τον εαυτό του μέσα και δίπλα στον αγώνα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης και υπέρ της δωρεάν για όλους και χειραφετητικής παιδείας μπορεί να συμμετάσχει αλλά και να συνδιαμορφώσει τις βασικές ιδέες αυτής της πλατφόρμας.
Κάποιοι από εμάς έχουμε ήδη συναντηθεί και οργανωθεί κατά τη διάρκεια των παρακάτω περιπτώσεων-'' of "Bologna-Process" στην Louvain la Neuve του Βελγίου στης 25-29 Απριλίου του 2009 , G8 University Summit στο Τορίνο της Ιταλίας στης 17-19 Μαίου του 2009 , Bologna Burns στη Βιέννη της Αυστρίας στης 11-14 Μαρτίου του 2010 ,Bologna keeps on Burning στην Μαδρίτη της Ισπανίας στης 8-14 Απριλίου του 2010 και στο "European Education Congress" στο Μπόχουμ της Γερμανίας στης 25-30 Μαίου του 2010 .

Οι επόμενοι στόχοι μας ενώνουν σε παγκόσμιο επίπεδο :
Ενάντια σε τι παλεύουμε λοιπόν ;

Ενάντια στα αποτελέσματα του σύγχρονου οικονομικού συστήματος στις ζωές των ανθρώπων και στα εκπαιδευτικά συστήματα : → δίδακτρα ή κάθε μορφής επιβαρύνσεις οι οποίες αποκλείουν πολλούς ανθρώπους από την πρόσβαση και την ισότιμη συμμετοχή στην εκπαίδευση
→ φοιτητικά χρέη
→ δημόσια εκπαίδευση υποταγμένη στις ανάγκες της αγοράς εργασίας

► Η περίφημη Διακήρυξη της Μπολόνια (όπως και άλλες ομόλογες ανά τον κόσμο) στοχεύει στην εισαγωγή και εφαρμογή εκπαιδευτικών συστημάτων τέτοιων που πρωταρχικά θα εκπαιδεύουν ανθρώπους έτσι ώστε να αποκτούν προσόντα που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Προωθεί επίσης την μείωση του κόστους εκπαίδευσης ανά άτομο συντομεύοντας παράλληλα το χρόνο σπουδών με αποτέλεσμα οι νέοι εργαζόμενοι να μην έχουν όλα τα απαραίτητα προσόντα που θα χρειαστούν.

→ μετατρέποντας την εκπαίδευση σε ένα ακόμα κοινό εμπόρευμα (όπως και όλες τι άλλες πτυχές των ζωών μας άλλωστε )
→ αυξάνοντας τις ιδιωτικές επιχειρηματικές επενδύσεις στους βασικούς προϋπολογισμούς για την δημόσια εκπαίδευση
→ αυξάνοντας τις περικοπές στην δημόσια εκπαίδευση παγκοσμίως
→ αντικαθιστώντας τους δημόσιους με ιδιωτικούς πόρους-ιδιωτικοποίηση- με την παράλληλη επιδότηση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων
→ εισάγοντας την με όρους αγοράς μεταχείριση και την εκμετάλλευση της εργασίας ακόμα και μέσα στα εκπαιδευτικά ιδρύματα

Στεκόμαστε απέναντι και αγωνιζόμαστε ενάντια σε κάθε είδους διάκριση και αποκλεισμούς μέσα στα εκπαιδευτικά ιδρύματα που βασίζονται :
→ ¨σε κοινωνικοοικονομικά κριτήρια (τα διάφορα εκπαιδευτικά συστήματα αυτή τη στιγμή λειτουργούν με τρόπο ώστε άνθρωποι που διαθέτουν λιγότερα χρήματα δεν μπορούν να συμμετέχουν ισότιμα στην εκπαιδευτική διαδικασία )
→ στην εθνικότητα
→ στις επιδόσεις
→ σε πολιτικές ιδεολογίες και δραστηριότητες
→ στο φύλο
→ στις σεξουαλικές επιλογές
→ στο θρήσκευμα
→ στο χρώμα του δέρματος
→ στις πολιτισμικές διαφορές
Στεκόμαστε απέναντι και αγωνιζόμαστε ενάντια στον προσανατολισμό της έρευνας προς την εξεύρεση εμπορικά πολύτιμων νέων προϊόντων και μεθόδων, αντί τα ερευνητικά προγράμματα να στρέφονται σε μια γνώση ανοιχτή ,χειραφετημένη από την αγορά και προσβάσιμη σε όλους!
→ Συγκεκριμένα όλο και πιο συχνά παρατηρείται τα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα να ανταγωνίζονται μεταξύ τους με στόχο τις ιδιωτικές χορηγίες ώστε να καταφέρουν να διεξάγουν την βασική έρευνα. Ταυτόχρονα τα ιδιωτικά κεφάλαια εκ φύσεως έχουν την τάση να επενδύονται σε εκείνα τα ερευνητικά προγράμματα που κομίζουν μεγαλύτερες ελπίδες κερδοφορίας (οδηγώντας έτσι σε μείωση της χρηματοδότησης της έρευνας σε τομείς που ενώ είναι σημαντικοί για την κοινωνία δεν θεωρούνται ωστόσο οικονομικά επικερδείς ).Με μόνο στόχο και κριτήριο την κερδοφορία, εκπαιδευτικά ιδρύματα κρίνονται ως ιδρύματα εξαιρετικής ποιότητας και συχνά για τον λόγο αυτό και μόνο -την προσέλκυση δηλαδή ιδιωτικών κεφαλαίων με σκοπό το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος- πληρούν τα κριτήρια για πρόσθετη δημόσια χρηματοδότηση.
Στεκόμαστε απέναντι και αγωνιζόμαστε ενάντια στο να έχουν προτεραιότητα οι υποτροφίες για τα ερευνητικά προγράμματα που αποσκοπούν στη δημιουργία εισοδήματος σε βάρος της βασικής έρευνας και εκπαίδευσης.
Στεκόμαστε απέναντι και αγωνιζόμαστε ενάντια σε οποιαδήποτε εμπλοκή των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στην εξυπηρέτηση δραστηριοτήτων που συνδέονται με το στρατό:
→ λέμε όχι στην έρευνα για στρατιωτικούς σκοπούς
→ λέμε όχι στην επάνδρωση και προώθηση στρατιωτικών δραστηριοτήτων

Για ποια παιδεία όμως παλεύουμε εμείς;

Περιεχόμενο :
→ Για μια ελεύθερη και χειραφετητική παιδεία νοούμενη ως ανθρώπινο δικαίωμα. Η παιδεία θα έπρεπε πρωταρχικά να υπηρετεί την ανάγκη του ανθρώπου για ελευθερία και χειραφέτηση. Ως εκ τούτου πρέπει να καθιστά το πρόσωπο ικανό να σκεφτεί κριτικά και να συνειδητοποιήσει τόσο τις δομές ισχύος όσο και το περιβάλλον που το περιβάλλει. Βέβαια η παιδεία δεν αρκεί να χειραφετεί μονάχα το πρόσωπο αλλά χρειάζεται να απελευθερώνει την κοινωνία ως όλο.
→ Για μια παιδεία δημόσιο αγαθό στην υπηρεσία των δημόσιων αναγκών.
→ Για την ακαδημαϊκή ελευθερία και την ελεύθερη επιλογή: ελευθερία στο να διαλέγει κανείς όποιο εκπαιδευτικό πεδίο επιθυμεί.

Πρόσβαση :
→ Για μια παιδεία απαλλαγμένη από οικονομικούς μηχανισμούς που θα αναγκάζουν όσους μετέχουν αυτής να πληρώνουν, απαλλαγμένη από κάθε είδους διακρίσεις και αποκλεισμούς και ως εκ τούτου ελεύθερα προσβάσιμη σε όλους.
→ Για ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα εξασφαλίζει επαρκή χρηματοδότηση για όλα τα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα ανεξάρτητα από το αν αποδεικνύονται κερδοφόρα ή όχι.

Δομή :
→ Για ένα εκπαιδευτικό σύστημα όπου όλες οι εκπαιδευτικές μονάδες και τα ιδρύματα θα είναι δημοκρατικά δομημένα ( άμεση συμμετοχή από τα κάτω ως προϋπόθεση για οποιαδήποτε διαδικασία λήψης αποφάσεων ).

Γιατί χρειάζεται ο αγώνας να δοθεί παράλληλα σε τοπικό αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο;

Τα αποτελέσματα και οι επιδράσεις του σύγχρονου παγκόσμιου οικονομικού συστήματος προκαλούν αντιδράσεις διεθνώς. Παράλληλα λοιπόν με την πίεση που ασκούμε για να επηρεάσουμε τις τοπικές κυβερνήσεις και τις εθνικές νομοθεσίες ,πρέπει να λαμβάνουμε υπόψιν την παγκόσμια και την δομική φύση των προβλημάτων. Ως εκ τούτου είναι ανάγκη να μοιραζόμαστε τις εμπειρίες και τις τακτικές μας στους διάφορους οργανισμούς, καθώς και την θεωρητική γνώση που αποκομίζουμε μαθαίνοντας ο ένας από τον άλλον. Βραχυπρόθεσμες αλλαγές ίσως μπορούν να επιτευχθούν και σε τοπικό επίπεδο, μόνον όμως όταν όλοι εμείς ανά τον κόσμο ενώσουμε τις δυνάμεις μας, η μεγάλη αλλαγή θα επέλθει
Τα εκπαιδευτικά συστήματα παγκοσμίως κάνουν αυτό για το οποίο άλλωστε προορίζονται μέσα στα πλαίσια του οικονομικού και του πολιτικού-πολιτειακού συστήματος : επιλέγουν, εκπαιδεύουν και καλλιεργούν την άγνοια και την παραίτηση. Εμείς ενώνουμε τις δυνάμεις μας για ένα διαφορετικό εκπαιδευτικό σύστημα και για μια διαφορετική ζωή εν γένει .
Στεκόμαστε τέλος ενωμένοι ενάντια σε κάθε προσπάθεια των κυβερνήσεων διεθνώς να καταστείλουν ανθρώπους που εμπλέκονται στον αγώνα για ελεύθερη και χειραφετητική παιδεία.

Οι παρακάτω ομάδες και τα πρόσωπα που ακολουθούν στηρίζουν ήδη την ''Κοινή Δήλωση'' , δεσμεύονται να την διαδώσουν και να αναπτύξουν ενεργό δράση στα πλαίσια του''Παγκόσμιου Κινήματος Δράσης για την Εκπαίδευση'' .Δεσμεύονται επίσης να εστιάσουν την προσοχή τους στην εντατικοποίηση από εδώ και πέρα των προσπαθειών δικτύωσης με άλλες συλλογικότητες ακτιβιστών που αναπτύσσουν δράση για την παιδεία διεθνώς .

Εάν κάποια ομάδα ή πρόσωπο ενδιαφέρεται να στηρίξει την ''Κοινή Δήλωση" μπορεί να επικοινώνησει στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση : united.for.education@gmail.com

~ ΕΝΑΣ ΚΟΣΜΟΣ - ΕΝΑΣ ΑΓΩΝΑΣ ~


Συλλογικότητες που έχουν υπογράψει ήδη την ''Κοινή Δήλωση''
AktionsBündnis gegen Studiengebühren - ABS (= action alliance against tuition fees), Germany
AStA Marburg (student representative body of the Philipps University Marburg), Germany
Bildungsstreik AG Wetterau, Germany
Bildungsstreikbündnis Halle, Germany
Bildungsstreikinitiative "Bildungsoffensive" der KHSB, Berlin, Germany
Club Conscience Estudiantine, Morocco
Democratizing Education Network, U.S.A.
Demokratische Linke Gießen, Germany
Demokratische Linke Marburg, Germany
federal plenary meeting of the "Bildungsstreik" (= educational strike) on Aug.8th 2010, Germany
Front de Lutte pour l'Education, France
IMF Resistance Network, U.S.A.
Initiative Bildungsstreik Marburg, Germany
Irie Révolté, music band, Germany
Jobs with Justice of the Traid, NC, U.S.A.
LandesAStenKonferenz (LAK) Hessen (= student representative body of the federal state Hesse), Germany
League of Filipino Students (LFS), Philippines
Liberty Tree Foundation, U.S.A.
n'Solidaritet, Prishtina, Kosovo
Occupants of POT81 at the Technical University of Dresden [presse@pot81.de], Germany
PanAfrica Institute, Gambia
PEMBEBASAN, Indonesia
Protestplenum FH Frankfurt (protest assembly at the University of Applied Sciences in Frankfurt/M), Germany
Slobodni Filozofski (Free Faculty of Humanities and Social Sciences Zagreb) - international website, Croatia
STAND of Queens College, U.S.A.
StuPa der katholischen Hochschule für Sozialwesen (= student parliament of the Catholic University for Applied Sciences), Berlin, Germany
WarIsACrime.org
Worldwide Nepalese Students' Organization (WNSO), Nepal


Πρόσωπα που έχουν υπογράψει ήδη την ''Κοινή Δήλωση''
Agnieszka Dziemianowicz, student, University of Wrocław, Poland
Ben Manski, candidate, Wisconsin State Assembly, U.S.A.
Choo Chon Kai, Central Committee Member of the Socialist Party of Malaysia (PSM), Malaysia
David Cobb, 2004 Green Party Presidential candidate, U.S.A.
David Swanson, author, Charlottesville, U.S.A.
Elricius Niklaus, NonProfitable Individual, Malaysia
Ketie Saner, LandesSchülerInnenVereinigung Bayern e.V., Germany
Khaw Seng Hean, University of Science Malaysia, Malaysia
Maja Kohek, Save the University, Koper/Capodistria, Slovenia
Mike Ferner, Veterans for Peace (president), U.S.A.
Mike Nagler, Attac, Leipzig, Germany
Mo Schmidt, AStA (student representative body) Marburg, Germany
Peter Babnik, student and teacher, University of Koblenz, Germany
Tan Sze Ming, Universiti Utara Malaysia, Malaysia
Volker Seel, Attac, Marburg, Germany
Wes Strong, National October 7th Coalition to Defend Public Education, U.S.A.
Will Klatt, organizer for Students for a Democratic Society, and the Oct 7th coalition for education, U.S.A.

3 σχόλια:

zorrina είπε...

kalw thn ane3arthth omada foithtwn na epe3ergastei thn koinh dhlwsh kai na skeftei thn synhpografh ths.

eyxaristw poly
h biennezikh antapokrish

captain MMXXX είπε...

"Αυτά από τη συννεφιασμένη Βιέννη. Πάλι πίσω σε σένα Τζακ."
"Σ'ευχαριστώ Μαρτίνα...(γελάκια) και τώρα ας περάσουμε σε ένα απίστυτο θέμα! Γατάκι εγκλωβίστηκε σε... μπλα μπλα μπλα..."

Ανώνυμος είπε...

are megaleia...
auto tha pei diethneis enhmerwsh.....

Δημοσίευση σχολίου